Guide till bildspel

När jag redigerar mina bilder använder jag mig av Photoscape, ett väldigt enkelt och effektivt redigeringsprogram. Ni hittar det HÄR.

Steg 1, klicka på redigerare

Steg 2, välj sedan vilka bilder du ska ha och ändra bredden på ALLA dina bilder efter hur bred blogg du har jag använder 700, varför jag inte kan trycka in på 700 px är för att jag redan har ställt in det.

Steg 3, klicka sedan in på AniGif 

Steg 4, ladda sedan upp alla bilder du vill ska ingå i bildspelet. Du kan ändra tiden på hur snabbt/långsamt bilderna ska visas. Efter det klickar du på SPARA och sedan är det klart!


Är det någonting ni inte förstår är det bara till att fråga. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0