OPERATION DAGSVERKE!

nu går statistiken upp och ner hela tiden. inte bra. fast det är mitt fel och jag har inte haft världens bästa uppdatering på sistonde. men har varit sjuk och sånt tråkigt ...
är i alla fall ledig från skolan idag. det är en sån dag man ska jobba för att tjäna in pengar till unga tjejer i Sudan. när vi såg den filmen förra veckan om hur dom har det där nere visste jag inte vad jag skulle tro. dom berättade att dom blir bortgifta i väldigt tidig ålder, det är också väldigt vanligt att dom måste ha barn och föda. samtidigt ska dom gå i skolan och sköta hushållet. det kallas operation dagsverke. så idag ska jag göra rent vå altan, haha får väl se hur det går. & lite senare åker jag äntligen till tandläkaren och fixar till tandställningen. har ett riktigt stort sår i munnen för att en plattar har åkt bort.

ps. vad tyckte ni om kläderna i förra inlägget?


nyvaken....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0