Day 03 – Your parents

Mina föräldrar. Utan dom hade jag inte suttit här idag, jag hade inte fått ett sådant bra liv som jag har. Dom finns alltid där för mig och stöttar mig vad jag än har ställt till med. Kan ju inte säga världens bästa för att jag inte har några andra föräldrar ju. Men i mina ögon är dom verkligen världens bästa som finns. Skulle inte kunna tänka mig ett liv utan dom. När jag ser olika dokumentärer om barn i fattiga länder som varken har någonting att äta eller föräldrar och jämför det med hur bra jag har det som sitter under tak med värme, möbler, oändligt med vatten och dessutom mat - då känner jag för att kunna öppna glaset på teven och ge barnen mat. Det ska vara rättvisa. Tänk så bra jag lever med utblidning och jobb. Bara för att jag bor i ett land utan krig och svält så måste man endå tänka på de stackare som verkligen inte har någon. Är jag ledsen över någonting då pratar jag med mamma om det. Så har man det löst. Det jag vill få sagt med detta är att jag älskar mina föräldrar, dom har skapat mig ett liv med möjligheter som verkligen inte går att klaga på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0